poniedziałek, 13 lutego 2012

Bliny z kawiorem

Bliny są tradycyjną potrawą kuchni rosyjskiej, możemy znaleźć wiele, różnych przepisów na te drożdżowe placki ja na dzisiaj wybrałam bliny gryczane. Warto też wspomnieć, że bliny to typowo karnawałowe danie, więc to idealny czas żeby je przygotować. Ja moje placki serwowałam z kwaśną śmietaną i kawiorem, a do tego szampan.




Przepis:
  • 15 g. świeżych drożdży
  • 200 ml. lekko ciepłego mleka
  • 100 g. mąki gryczanej
  • 1 jajko
  • szczypta soli i pieprzu




 Wykonanie:
W 50 ml. mleka rozpuszczamy drożdże następnie wlewamy resztę mleka, przyprawy, mąkę i jajko. Wszystko razem dokładnie mieszamy (najłatwiej mikserem). Tak przygotowaną masę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 1 godzinę (dzięki temu bliny będą bardziej puszyste).
Po upływie tego czasu rozgrzewamy patelnię, smarujemy ją lekko olejem i smażymy nasze placuszki.
Najlepiej podawać ciepłe ze śmietaną i kawiorem, wędzonym łososiem lub masłem.
Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz