poniedziałek, 27 lutego 2012

Kokosanki

Gdy robiłam faworki zostały mi białka jajek więc postanowiłam je jakoś wykorzystać i zrobiłam kokosanki.
Spieczone i kruche z zewnątrz i miękkie w środku- po prosty pycha.


Przepis:
  • 200 g wiórków kokosowych
  • 50 g masła
  • 1/2 szkl. cukru
  • 3 białka
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
Wykonanie
Masło rozpuszczamy w rondelku i dodajemy do niego cukier, gdy cukier już sie rozpuści dodajemy wiórki i dokładnie mieszamy.
Z białek ubijamy sztywną pianę i pod koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną i jeszcze chwile mieszamy.
W ten sposób przygotowaną pianę dodajemy do przestudzonej masy kokosowej i delikatnie mieszamy.
Następnie formujemy średniej wielkości kulki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15-20 minut. Gotowe ;)

4 komentarze:

  1. Śliczne i pyszne;) Zapisane do zrobienia, dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jutro będą kokosanki;) Twoje wyglądają bardzo kusząco;)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne! nigdy nie robiłam. Twoje zachwycają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaki z dzieciństwa :) Nigdy jednak nie próbowałam zrobić takich kokosanek sama.

    OdpowiedzUsuń