wtorek, 14 lutego 2012

Chocolate fondant

Jak dla mnie jest to chyba najlepszy deser na świecie. Jeszcze jakiś czas temu Potrafiłam zrezygnować z dania głównego na rzecz tego czekoladowego cuda, jak tylko zobaczyłam go w menu restauracji. Przepis pochodzi od Gordona Ramsay'a, jest w miarę łatwy, no i zawsze można go przygotować wcześniej i zamrozić. Niebo w gębie.
Przepis (na 8 kokilek):
  • 200 g gorzkiej czekolady (min. 70%)
  • 200 g masła
  • 200 g drobnego cukru (ja dałam mniej)
  • 4 jajka
  • 4 żółtka
  • 200 g mąki
Dodatkowo do wysmarowania kokilek:
  • 50 g roztopionego masła
  • kakao do posypania
Wykonanie:
Kokilki smarujemy roztopionym masłem i wstawiamy na chwilę do lodówki. Gdy masło zastygnie, smarujemy kolejną warstwą masła i wysypujemy kakao.
Następnie w kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę razem z masłem i odstawiamy na około 10 min. do przestygnięcia.
W tym czasie jajka i żółtka ubijamy razem z cukrem do otrzymania puszystej masy. Do ubitych jajek dodajemy mąkę i dokładnie miksujemy. Do tak powstałego ciasta dodajemy powoli (najlepiej na 3-4 razy) masę czekoladową i delikatnie mieszamy.
Przelewamy do kokilek i wstawiamy do lodówki na minimum 20 min. (możemy też zamrozić na czas do 1 miesiąca). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 12-15 min (zamrożone około 20-25 min).
Podajemy gorące, a najsmaczniejsze są z lodami waniliowymi.

 Smacznego ;)

1 komentarz:

  1. uwielbiam ten deser i ta lejaca czekolade w srodku, pycha:)

    OdpowiedzUsuń